Kolejnym wprowadzonym przez nas produktem są fundamenty monolityczne SFM, które stanowią alternatywne rozwiązanie dla dotychczas stosowanych fundamentów składanych SF. Istotnym aspektem odnoszącym się do prezentowanych prefabrykatów jest fakt, iż były to pierwsze na polskim rynku prefabrykaty fundamentowe spełniające wszystkie obostrzenia określone w normie europejskiej EUROKOD 2. Podobnie jak w przypadku fundamentów EC SF 400kV projekt fundamentów SFM został zastrzeżony w Urzędzie Patentowym.
Głównymi odbiorcami fundamentów monolitycznych SFM są m.in.: ENEA, ELFEKO S.A., SPIE ELBUD GDAŃSK S.A. oraz ENPROM Sp. z o.o.
Celem wprowadzenia na rynek fundamentów monolitycznych SFM, było usprawnienie i przyspieszenie prac montażowych w warunkach budowlanych. Brak konieczności skręcania prefabrykatów sprawia, iż dostarczany przez nas fundament bezpośrednio z samochodu może trafić do wykopu. Skręcając trzon z płytą angażujemy urządzenie dźwigowe na około 2 godziny, w przypadku fundamentów SFM ta czynność nie występuje. Rozwiązanie spotkało się z aprobatą i uznaniem wielu kierowników budów, a firmy zajmujące się montażem odnotowują znaczne oszczędności z tego tytułu.
Kluczowe zalety fundamentów monolitycznych SFM:
- Wykluczając elementy śrubowe minimalizujemy ryzyko wypadku, gdyż wykonujący montaż pracownicy nie muszą przebywać pod fundamentem podczas skręcania prefabrykatów.
- Brak wystających ze stopy elementów złącznych sprawia, iż spód fundamentu stanowi płaską powierzchnię, co znacznie usprawnia proces ustawiania prefabrykatu w wykopie, nie ma możliwości zablokowania się fundamentu. Ponadto nie ma ryzyka zniszczenia przygotowanej wcześniej podsypki.
- Wyeliminowanie śrub oraz procesu ich montażu, pozwala generować dodatkowe oszczędności.
- Monolityczna konstrukcja, jest gwarantem wyższych parametrów wytrzymałościowych na oddziałujące siły.
- W stosunku do standardowych SF, wykluczono konieczność malowania wewnętrznego otworu cylindrycznego trzonu. Skutkuje to zmniejszeniem powierzchni malowania w stosunku do standardowych SF, nawet o 15%.
- System kołpaka ochronnego, stanowi standardowy element SFM, efektywnie chroniący głowicę trzonu.